tisdag 12 april 2011

Dags att byta batteri...

Man blir ju helt livrädd när brandvarnaren börjar pipa!!!!
Den pep inatt en gång och jag blev så rädd så jag väckte Johan så han fick gå upp och kolla så det inte hade hänt nåt. Jag var helt livrädd. Sen kom jag ju på att den brukar börja pipa när batteriet är dåligt.
Nu ikväll så råkade jag slumra till i soffan och då väcks jag av att den piper igen.
Den började pipa med en minuts mellanrum och man får ju panik för den låter ju riktigt högt!!
Hade problem att få ut batteriet men tillslut så fick jag loss det på ena sidan!!
Så nu måste jag köpa nya batteri och byta ut i alla brandvarnare innan dom andra också börjar pipa.

Det är tur att dom finns och att dom varnar när batteriet börjar bli dåligt. För den dagen olyckan är framme så vill man ju såklart att den ska fungera!!

Inga kommentarer: