torsdag 2 juni 2011

Denna veckan är ju sista veckan i stegtävlingen så jag har lagt på ännu en högre växel.
Förra veckan hade jag som mål att gå minst 30 000 steg varje dag och denna veckas mål har varit att gå minst 35 000 steg varje dag. Än så länge har det gått väldigt bra :)
Idag har jag slagit mitt rekord!! Är uppe i 41 000 steg än så länge och dagen är ju inte riktigt slut än!
Först cyklade vi runt dammen och sen gick jag en riktig lååååång runda med Rebecka :)
Det var så trevligt och vi hade väldigt mycket att prata om nu när vi inte träffas så ofta.

Igår var jag först ute och gick med Tilde, Fanny och Melwin. Det blev nog 5 km eller nåt sånt.
Sen drog jag med Wilma ut på en lite runda också eftersom jag behövde lite fler steg.
Vi gick lite vi skjutfältet och såg den här skylten.

Häftigt att vi har Sveriges bäst bevarade militära lägerplats!

Vi gick över Lagan när vi skulle gå hem. Då ville Wilma kasta en pinne på ena sidan för att se om den kom ut på andra sidan. Först slängde hon i den och sen sprang hon över till andra sidan. Vi stod och väntade en stund och då tänkte Wilma att den kanske hade fastnat så hon gick över till andra sidan igen. Men då skrek jag "NU KOMMER DEN, NU KOMMER DEN" Då sprang Wilma allt vad hon hade.
Wilma var överlycklig att den kom över till andra sidan!

Inga kommentarer: