torsdag 15 april 2010

Racercykel och raggarunda

I måndags var jag uppe en sväng hos min syster. Skulle prova Fredriks racercykel och se om jag kunde låna den eftersom vi ska cykla tjejvättern. Sänkte ju ner sadeln denna gången så nu gick det lite lättare att cykla. Men det känns väldigt konstigt att styret är lägre än sadeln. Jag är ju van vid min dam cykel. Så man kommer nog få väldigt ont i ryggen dom första gångerna man cyklar. Sen är ju växlingen ett helt mysterium på cyklen. Det är typ två knappar och så ska man dra bromsarna åt sidan. Fattar inte riktigt hur man ska göra. Sen ska man ju köpa speciella skor också som man fäster på trampan. Så första gångerna man ska stanna med cyklen kommer man nog glömma av att man ska knäppa loss skorna. Kommer säkert att ramla någon gång. Höll på att ramla nu när jag bara testade lite. Svängde lite för häftigt när jag skulle vända så hjulet stötte imot knäet och så var det lös grus där. Men detta kommer nog gå bra tror jag!!!!

Sen hängde Tilde och Fanny med mig och pantade burkar sen sulle vi hem till mig. Men först så var vi ju tvugna att åka raggarunda :) Sen kom vi hem till mig och så ville dom spela wii. Det spelade lite väl häftigt så min favorit ljustake åkte ner i golvet och gick i tusen bitar :(
Sen när vi skulle åka hem så ville ju barnen åka raggarundan igen...men vi såg aldrig några militärer:(

Inga kommentarer: