onsdag 5 januari 2011

Barnvakt

Igår var jag barnvakt från det att jag kom hem till 9 och sen 5 över mamma kom och stannade till nästan 10. Så jag var inte ensam nåt igår. När barnen kom så gick vi ut till mitt förråd och hämtade en massa fika!!
Skulle börja vara nyttig på vardagarna tänkte jag men jag ska börja nästa vecka!!
Sen kollade vi på Micke & Molle!! Sen spelade dom wii ett tag och sen började vi spela ett nytt sällskapsspel som jag fick i julklapp! Då blev det mycket skratt!!!
Jag hade ett hemligt ord och dom skulle ställa frågor till mig för att lista ut mitt ord och samtidigt så hade vi tvång på att göra saker. T ex att alltid prutta med munnen när man hade pratat klart. Börja varje mening med "lyssna på mig nu" Det var massa dumma grejer som man skulle hålla på med så vi satt bara och skrattade!!!!

Denna veckan har jag jobbat kort vecka. Skönt med en mjukstart på det nya året!! Slutade redan klockan 12 idag. Har varit inne på lagret hela veckan och jag är ju van vid att sitta ner hela dagarna så det känns verkligen i fötterna nu. Har varit väldigt trött i ryggen också. Många tunga lyft som man inte är van vid.

Snart ska jag och Johan upp till mamma och pappa. Vi ska äta pizza och kolla på "Gröna hissen" som går på tv idag! Är tradition att kolla på teater med Eva Rydberg på trettondagsafton.

2 kommentarer:

Madame Edith sa...

Hörde att det var ett roligt spel, det får vi testa tillsammans någon gång. Tack för att du ställde upp med barnen, Fredrik glömde väl förmodligen att säga det ;)

emelie sa...

jag fick det spelet med =) vi spelade det på julafton hemma hos mamma o pappa..