söndag 23 januari 2011

Piss off.....ibland är det lite svårt med engelska


Idag var det tvättdag för både min och Johans del. Så Wilma kom ner och höll mig sällskap istället :)
Vi skulle spela mitt nya wii spel men det glömde vi helt bort. Vi kollade igenom min garderob efter kläder som jag inte använder längre. Eftersom Wilma nästan är lika lång som mig så kan hon ha många av mina kläder.
Inte jeans och sånt med tröjor, linnen och klänningar. Vi har till och med samma skostorlek.
Det är ju bättre att hon får kläderna som jag inte använder än att dom ska slängas.
Men det känns ju lite konstigt att hon kan ha mina kläder när jag är dubbelt så gammal som hon är.
Men jag är ju rätt liten i kroppen och rätt plattbröstad så det är väl kanske inte så konstigt.
Hon kommer säkert att växa ikapp mig om något år!!!
Wilma hittade i alla fall en massa kläder som hon ville ha. Det blev långärmade tröjor, linnen, en klänning, en pyjamas, två jackor, ett par skor och lite mer. Två fulla påsar blev det i alla fall och Wilma var mer än nöjd!!!

Sen hjälpte jag Wilma med hennes läxor. Det var svenska, matte och engelska.
Wilma hade några engelska ord som hon skulle lära sig att stava så jag förhörde henne. Sen skulle jag rätta orden och började skratta lite åt ett ord.
En bit av - a piece of. Men Wilma hade skrivit a piss off. Det var lite kul. Berättade för Wilma var det egentligen betydde och då började hon också skratta och tyckte att det var roligt. Så nu lär hon nog inte skriva det ordet fel!!
Jag och Wilma hade en riktigt kul dag.
Nu ska jag krypa ner bredvid Johan i soffan och kolla på solsidan :)

Inga kommentarer: