onsdag 19 januari 2011

Förkyld

När jag vaknade idag så hade jag en sån himla huvudvärk. Så jag hoppade över att springa på maskinen idag. Tog en tablett och sov vidare en halvtimme istället.
Så skönt att jag fick vara på min avdelning idag för jag har varit så trött och seg. Haft ont i huvudet till och från hela dagen. Sen har jag varit täppt i ena näsborren så jag kan liksom inte dra upp snoret i näsan så det rinner bara hela tiden. Är jätte röd under näsan nu!!! Så det var väldigt skönt att få sitta ner hela dagen och lyssna på ljudbok. Men det är otroligt skönt att vara hemma igen!!!

Nu efter julen så bestämde jag mig för att vara lite nyttigare. Åt godis eller kakor varje dag under december månad. Hade sånt otroligt sockerbegär så det gick bara inte att sluta. Men när jag ställde mig på vågen och såg att jag hade gått upp 3 kilo sen i november så var det rätt lätt att dra ner på sockret.
Så i tisdags så vägde jag 58.4 och nu idag var jag nere på 56.4!!! 2 kilo som har försvunnit redan.
Sååå skönt...nu har jag bara ca 1 kilo kvar att gå ner sen är jag nöjd.
Gick mycket lättare att gå ner nu än vad det gjorde i höstas. För då hade jag ju vägt samma i över ett år men nu har ju inte fettet suttit så länge på kroppen så det gick ju förvånansvärt lätt.
Det är ju lika bra att ta tag i det direkt så jag kan knäppa mina jobbarbyxor snart igen!!

Nee nu ska jag nog lägga mig i soffan och kolla på Maria Wern - Främmande fågel.
Den gick 2008 på tv som en serie i fyra delar. Lyssnade klart på den ljudboken igår så det ska bli kul att se filmen igen!!!

Inga kommentarer: