måndag 31 januari 2011

Höll på att bli påkörd idag

När jag gick till jobbet idag så skulle jag korsa en väg. Så jag gick ju över på övergångsstället.
Hade reflexväst och allt så jag syntes väl. Hör att det kommer en bil men jag fortsätter för jag tar för givet att bilen ser att jag går över gatan. Sen märker jag att bilen kommer rätt fort till korsningen. Men han borde ju ha sett mig tänker jag!! Men nu är han väldigt nära mig så jag får springa fram några steg och sen bara ser jag hur bilen åker förbi precis bakom mig. Det var nästan så jag kände bilen mot benet så nära var den!!!
Så jag vänder mig om och glor in i bilen och får ögonkontakt med föraren och har en sån där arg blick.
Jag var ju både rädd och förbannad. Tänkte först gå fram och öppna dörren och säga till föraren men jag gjorde aldrig det. Men föraren såg nog hur arg jag var. Personen i bilen hade bara skrapat rutan precis så den såg ut genom ett litet hål typ. Ett hål på framrutan och en på sidorutan! Den människan ska ju fan inte ha körkort över huvudtaget. Helt livsfarligt ju!!! Hade jag gått och tänkt på annat så hade bilen kört in i mig.
USH vilken fullkomlig IDIOT!!!

Inga kommentarer: