onsdag 21 april 2010

Första cykelturen på racern

I söndags så var det dags för att testa på cyklarna. För nu hade vi ju äntligen köpt cykel kläder och cykelskor. Det var väldigt läskigt att sitta fast med fötterna. Hade väldiga problem i början men det gick lite lättare när Fredrik sänkte morståndet. Men det var knappt att jag vågade sätta fast fötterna för jag var ju rädd att jag inte skulle kunna få loss dom. Sen började vi cykla i alla fall och jag var helt livrädd när vi cyklade ner för hela sturegatan. Sen när vi hade kommit en liten bit så märkte vi att sadeln inte satt tillräckligt högt. Men det var bara att cykla vidare. Orkade ju inte cykla upp igen. Hur som helst gick det väldigt bra att cykla tre mil på en racer. Det gick ju mycket fortare och var mycket lättare än en vanlig cykel.
Vi fick ju stanna och dricka vatten ibland också för än så länge är det lite för vingligt att göra det i farten. Efter tofteryd så blåste Fredrik om oss sen såg vi inte röken av honom mer.
Sen när vi hade sista biten hem från vaggeryd så stannade vi och drack och så rättade jag till cykeldatan och så var jag snabb på att knäppa fast skorna men så märkte jag att den gick imot lite så jag var tvungen att stanna till och fixa det. Men då kom jag inte loss med foten. Jag kände hur cykeln började luta och jag ahde sån panik eftersom jag inte kunde göra nåt. Men i sista sekund så fick jag loss foten. Sen kom det en kilel som snackade som bara den med oss. Trodde att det var någon som Jennie kände men hon hade aldrig heller sett honom innan. Cykelfolket är trevligt folk!!!
Sen när jag kom hem till Madde så hade Tilde och Fanny plockat vitsippor till mig. Dom är för underbara!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

USch ja.. Det var tur du hann och få bort foten ifrån pedalen så du inte ramlade. Usch kommer o vara livrädd på söndag då vi ska cykla igen, mnär jag ska ha på mig mina skor... Hoppas jag inte ramlar..