tisdag 24 maj 2011

Glassmaskin

När jag fyllde 21 fick jag en glassmaskin av mina föräldrar. Det tog mig bara ett år innan jag vågade mig på att testa den!!! I somras så gjorde jag och Jennie två olika sorters glassar.
Bland annat testade vi om man kunde göra glass av zoo godis för jag älskar verkligen det!!!
Det blev hur gott som helst :) Här har ni receptet om ni vill testa!!

http://veronica-bakar.blogspot.com/2011/05/zoo-glass.html


Så här såg det ut när vi gjorde den...är väldigt nöjd med min glassmaskin :)
Så i sommar ska jag testa på att baka nya glass sorter.
Man kan ju ha vad som helst i glassen egentligen. Bara att testa sig fram :)
Det är bara fantasin som sätter stopp!  Har ni nåt förslag om nån smak man kan testa får ni gärna tipsa mig!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

De är nog den gooooooodaste glass jag någonsin ha ätit :)