söndag 7 mars 2010

Scones!!!

I lördags så sov mina tre syskobarn över hos mig...vi spelade wii hela dagen:) Dom älskar att spela wii och jag tycker att det är så kul att spela med dom. Sen på kvällen så kollade vi på melodefestivalen. Sen skulle jag skoja lite med dom och låtsas vara Pernilla Wahlgren och satte på hennes låt i datorn.....men dom skrattade bara och buade ut mig...hahhaha.
Sen började vi kolla på en svensk fars och det gick inte länge innan tre av oss sov...då menar jag ju inte att barnen somnade och jag var vaken utan jag, Fanny och Tilde somnade och Wilma var vaken. Precis som vanligt med andra ord. Sen när filmen var slut väckte Wilma mig men ajg avr så himla trött, så i halv vaket tillstånd så sa jag att vi skulle sova i soffan istället. Jaha tänkte Wilma och försökte somna. Men sen så vaknade jag till vid 4 eller nåt och då förflyttade vi oss som zombies till sovrummet. När vi vaknade upp så hade alla somnat med kläderna på....oj då....var som sagt lite sliten efter att vi hade varit ute på fredagskvällen.
På söndagen så skulle jag springa lite på min crosstrainer och under tiden skulle barnen baka scones helt själva!!! Dom skrattade och hade kul i köket hörde jag...sen frågade jag dom om dom hade hällt i mjölken. Neee det står inte mjölk någonstans sa Wilma. Men sen fick jag kolla på receptet och då hade hon balndat ihop det med mjölet. Men det fixade dom till. Blev i alla fall väldigt goda scones :)
Men jag fattar inte hur det kunde vara margarin på min soda stream.....hahahaha

Inga kommentarer: