torsdag 5 november 2009

Längtar till vintern


Idag när jag vaknade och titttade ut genom fönstret så såg jag att det snöade!!
Det var rätt mycket snö som kom men det stannade inte kvar så mycket och nu är det mesta borta:(
Men mina syskonbarn hann att göra en lite snögubbe hemma i alla fall:)
Så nu längtar jag ännu mer till julen och snön. Skulle vara kul om det kunde snöa så man kunde åka lite pulka..haha.

Förr i tiden så åkte vi alltid pulka i himlabacken på nyårsafton.
Hela familjen plus några familjer till. Sen grillade vi korv vid en brasa och hade det mysigt:)
Det var tider det!!! Så kul vi barn hade det tillsammans med våra föräldrar!!
Kortet är tagit 2005 och det var sista gången som vi alla familjer åkte pulka på nyårsafton tillsammans:(
Sen dess har det inte varit snö på nyår:(:(

Hoppas att det blir mycket snö i år. Särskilt på Julafton och Nyårsafton!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj var det så länge sen!! Det var ju höjdpunkten på dagen..Jätte skoj :)

Veronicas bakblogg sa...

Jaa det var riktigt kul:)Är det nån snö på nyår så får vi gå dit du och jag:)