söndag 15 november 2009

Vit chokladtryffel med äkta vanilj



Nu har jag äntligen börjat baka julgodis:) Först ut blev vit chokladtryffel med äkta vanilj.
Hade aldrig gjort dom innan men det blev super goda.
Det är svårt att bara ta en... Men jag måste ju spara några till 1:a advent.

Blir nog inte så mycket julbak som jag hade räknat med från början.
För nu har jag jobb till den 22 December:)
Första jobb veckan är nu avklarad.
Fick jobba 6 dagar denna veckan eftersom det var så bråttom. Så det har blivit en väldigt stor omställning nu. Från att inte har jobbat något till att jobba sex dagar på en vecka.
Så fort jag kommer hem om dagarna blir jag som en zombi. Jag går runt som ett vandrande lik utan någon energi alls. Men tur att jag har någon att träna tillsammans med. För det gör det lite lättare att ta sig till gymmet 3 dagar i veckan. Inte så konstigt att man är så trött när man aldrig får se den ljusa dagen. När jag åker på morgonen är det mörkt och när jag kommer hem är det mörkt. Idag jobbade jag 6 timmar och dom bara flög iväg. Fattar inte vart tiden tog vägen. Ändå tog jag bara 10 min rast på hela dagen. Jag började lyssna på Camilla Läckbergs nya bok som heter "fyrvaktaren".
Så jag har varit så inne i boken hela dagen:)

 

2 kommentarer:

emelie sa...

hej gumman, va roligt att du får jobba lite :) skönt att få lite extra pengar innan jul. puss och kram

Veronicas bakblogg sa...

Jaa det är jätte kul..behöver verkligen pengarna..särskilt nu innan jul också:) Hoppas bara på att det blir mer jobb efter jul också..