onsdag 2 december 2009

Två döda möss och muttan på sne..

Idag har det varit en lite galen dag på jobbet. Det började med att Marianne hittade en död mus i musfällan.
Hon höll upp den och visade den för alla. Förstår inte hur hon vågade hålla i den. Jag som är livrädd för möss vågade inte titta på den ens. Men jag fick en skymt av den och det gick kalla kårar i kroppen. Ush!
Sen var jag på massage och det var helt underbart. Hon märkte att min muskel var kortare på ena sidan och undrade om jag satt lite snett när jag jobbade. Det hade hon faktiskt rätt i. Sitter lite snett när jag monterar. Men men..det kan väl inte vara så farligt så länge det inte gör ont.
Sen var det lunch men då hade pappa ändrat sin massage tid så jag fick vänta med lunchen en halv timme.
Då satt jag helt själv på monteringen och inga pressar eller nåt var igång eftersom alla andra hade lunch.
Då tyckte jag att jag hörde något som lät lite under en pall bredvid kaffe automaten. Började gissa på att det kanske var en mus men det kunde ju lika väl vara kaffe maskinen tänkte jag och jobbade vidare.
Sen lät det till igen och då tog ju ur ena hörluren för att jag skulle kunna höra lite bättre var det var.
Då var det helt tyst en lång stund. Så jag fortsätte att lyssna vidare på min ljudbok men jag satt och sneglade dit hela tiden. Men då lät det till igen och så small det till.
Jag kollade dit och såg att musen var i musfällan. Den hade hoppat ut en bit under pallen så jag såg den.
Jag hoppade upp ur stolen och gick iväg en stund för jag var livrädd och mina händer kunde inte sluta skaka.
Sen gick jag tillbaka för att kolla så den låg kvar. Den kunde ju knappast ha flyttat på sig.
Men när jag kom tillbaka så var den borta!!! Ingen hade rört den för jag var kvar i samma rum.
Jag blev helt skräckslagen och jag kände att till och med tårarna var nära. Kändes som min sista stund på jorden var kommen. Är så himla rädd för möss. Men så kom Dan in och då frågade jag han om han kunde kolla om musen låg där under pallen. Det gjorde den men den levde fast den satt fast i musfällan.
Så han tog ut den och slog ihjäl den med en sopborste. Sen höll han upp den i svansen och sa " Nu är den död". Fyyy jag ville inte ens se den..uch. Men det kändes skönt att den var helt död. Så den inte låg och sprattlade under pallen.
Sen kom jag tillbaka efter lunchen och började jobba igen. Då märkte jag att gägningen i muttern var helt sne. Sen hittade jag en till som var lika dan. Det dumma var att man inte såg att det var nåt fel. Det var bara när man skruvade dit skruven som man såg det.Så vi visste inte hur vi skulle göra. Det slutade med att vi fick sitta och testa alla innan vi monterade. Vi vill ju inte att det ska komma iväg några snea. På fikan så skojade dom att muttan var sne..haha..vi hade rätt roligt åt det.
Sen när det var dags för mig att åka hem var det lite trögt att öppna bildörren. Men sen när jag var hemma så var det typ omöljligt att få upp dörren. Den satt fast. Slet hur länge som helt men till slut gav den med sig:)

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Hihi - var ju tvungen att titta in hos dej innan jag kryper ner o kurerar mej.... Ja idag bidde det lite tokigt på jobbet - men kul!!!
Vi ses i morrn - Kramis / Inna