onsdag 30 december 2009

Dumma bil!

Igår när jag skulle åka till jobbet så kunde jag inte låsa upp bilen. Det var bara bakdörrarna som låstes upp.
Så jag fick ju gå in där bak och klättra fram till förar sätet. Sen när jag väl hade satt mig så såg jag att jag behövde skrapa rutorna:( Åhh..jag hade inte tanke på det för jag har inte behövt skrapa rutorna någon gång denna vintern eftersom jag har motorvärmare. Så det var bara att krypa tillbaka till baksätet och ut för att skrapa rutorna. Sen fick jag klättra tillbaks igen. Det var ju inte helt smidigt. Kände mig väldigt stressad eftersom det tog sån tid. Sen när jag var framme på jobbet så kom jag ju fortfarande inte ut. Och så kom Dan samtidigt som mig och då kunde jag ju inte klättre ut genom baksätet. Pinsamt ju!! Så jag vred som tusan på låset på insidan och till slut fick jag upp den där pinnen. Så då kom jag ju ut. Men då gick det ju inte att stänga dörren sen!! Sen den fick ju stå lite öppen. Hann inte så där och kämpa längre. Stämplade in 06.39 och jag börjar 06.40...så det var nära.
Sen när jag skulle åka hem på middagen så gick det ju fortfarande inte att stänga dörren. Så jag fick åka med pappa och som tur var så fick han ju inte larm.
Sen när jag skullle köra hem så gick det faktiskt att stänga dörren!! Men jag vågade inte låsa bilen under natten för jag hade ingen lust att klättra in och krångla igen.
Idag på morgonen så kom jag ju in i bilen eftersom den var upplåst. Men det gick ju inte stänga den. Så då fick jag åka och hålla i dörren på väg till jobbet.
Sen när jag skulle hem vid 12...(vi slutade lite tidigare idag)..så gick det fortfarnde inte stänga dörren!!!!
Så jag fick åka och hålla fast i dörren igen. Sen siste svängen från storgatan och in till parkeringen så bara flög dörren upp....sååå pinsamt!!! Jag smällde så hårt jag bara kunde i dörren. Då stängdes den minsann..när jag var framme!!! Ush vågar knappt köra bilen längre!!!

3 kommentarer:

Andreas sa...

Varför hade du inte motorvärmaren i? Det känns som om det hade varit lite smidigare då :P

Veronicas bakblogg sa...

Men jag hade ju motorvärmaren i ju!!!!

Innapingpong sa...

Lilla snuttan! Så tokigt det kan bli!!! Hoppas iaf du får en riktigt skojig nyårsafton !
Kram på dej!