fredag 8 januari 2010

Black and white

Jag och Jennie fick ju för oss att vi skulle färga håret på varandra igår!! Så Jennie kom ner till mig och sen gick vi direkt till hemköp och köpte färg och lite kvällsmat:) Till kvällsmat blev det korv med pommes och bearneise sås...vi hade lite svårt att bestämma oss. När vi kom hem så skulle vi ju börja färga håret direkt. Men det slank ner en rå korv i magen först....det är ju sååå himla gott...älskar rå korv:)
Sen började vi färga Jennies hår först....och sen mitt.

Här är jag med färg i håret och på lite andra ställen också!! Jennie klabbade i hela mitt ansikte...jag hade färg i hela pannan, på kinden, på ögonbrynet och på hela örat...hahaha...men det är borta nu som tur är.
Vi tänkte att det blev lagom att äta när färgen skulle sitta i...precis när vi blev klara med maten så tyckte vi att mitt hår hade blivit lite väl mörkt..så tog bort färgen och det hade blivit riktigt mörkt..nästan svart!!!
Sen åt vi i alla fall...Jennies hår hade det inte hänt så mycket med så hon satte på en påse på huvudet och blåste till och med med en hårfön för att det skullle bli ljusare. Efter att ha haft i det i en timme sköljde även hon ut färgen.
                                    
Jag och Jennie...black and white!!! Ingen av oss blev så jätte nöjd med resultatet...mitt hår är väldigt blått på koret...har inte så slickat hår!!!

                                
Så blev mitt hår i alla fall...färgade det med mellan brunt...men jag tycker att det blev en väldigt mörk färg.
Men man vänjer väl sig!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du passar jäääättte bra i den färgen :)

Andreas sa...

Snyggt!