tisdag 26 januari 2010

Ny jobbakompis!!!


Sen i måndags förra veckan så har Rebecka börjat jobba på mitt jobb..sååå himla roligt!!!!!
Hade först ingen aning om vilka dom nya tjejerna var som skulle börja hos oss...så jag blev väldigt chockad när Rebecka dök upp...blev så himla glad att en tjej i min ålder skulle börja.
Jag och Rebecka känner varandra sen en väldigt låååång tid tillbaka. Vi började umgås/leka redan på dagis faktiskt. Minns inte jätte mycket från den tiden men Rebecka har berättat för mig att jag skrämde upp henne för våran katt Felix. Den var farlig sa jag så Rebecka blev ju livrädd för honom.
Sen på lågstadiet gick vi i olika skolor men sen i mellanstadiet så gick vi i samma skola igen.
Vi hade massa knäppa idéer för oss på den tiden. Nåt som vi tyckte var väldigt roligt var att filma. Så vi filmade in oss själva när vi lekte trollkarl, dansade, lekte barnprogram, drog roliga historier, spelade in en väldigt misslyckad skräckfilm...hahahaha Det mesta har jag sparat på videofilm förutom våran misslyckade film som hade varit väldigt roligt att ha kvar. Vi tyckte att den blev så dålig så vi spelade över den....men man skrattade ju nästan åt den för den blev så konstig....hahaha.
När man skulle filma in nåt med våran gamla video kamera så tog det ca 3 sekunder innan inspelningen började vilket vi inte hade någon aning om. Så på ett ställa i filmen så skulle rebecka drömma en mardröm. Så vi filmade på henne först och sen på det hon drömde om..så höll vi på några gånger. Sen när vi kollade på det bara ut som att hon hoppade runt i soffan...för bilderna på det hon drömde om kom inte med. Hahaha.
Sen skulle jag smyga runt i huset och då filmade Rebecka mig. det enda man såg av mig i filmen var min skugga...så vi tyckte att den blev dåligt...men man hade nog skrattat åt det idag.
Sen hade vi en hemlig plastficka också....där vi hade skrivit upp vilka vi var kära i och roliga saker som hade hänt oss....Vi kom nog upp i 3 hela papper med roliga saker som hade hänt oss. Det är rätt kul att kolla på så här efteråt. För den har jag sparad på ett säkert ställe!!
Vi gick ju också på högstadiet och på gymnasiet ihop:)
Vi gick ju livsmedelsprogrammet i Växjö och där bodde vi även ihop under ett år.

                                    
Här står jag och Rebcka och klabbar!!! Det var väldigt kul att gå och utbilda sig till konditor och bagare fast vi bägge två hamnade i en metallfabrik. Man har lärt sig väldigt mycket och haft väldigt roligt under tiden:)


Balen:) Vi har haft det väldigt trevlig genom året..men bo ihop ska vi nog inte göra igen..haha

Inga kommentarer: