fredag 22 januari 2010

Sjuk:(


I onsdags så mådde jag skit på jobbet. Har aldrig haft sån huvudvärk i hela mitt liv!!! Det gjorde liksom ont i pannan på nåt konstigt sätt. Brukar aldrig ha ont där när jag har huvudvärk. Sen började jag se suddigt också, men det berodde nog på att man inte ska använda linser när man är förkyld. Det gjorde ont i ögonen och eftersom jag såg suddigt och försökte anstränga mig för att se ordentligt när jag jobbade så värkte det ännu mer i ögonen och huvudet. Jag kunde inte koncentrera mig jobbet för jag hade så ont. Fick inte tag i några värktabletter heller så det vara bara att bita ihop tills det blev lunch. Sen började det göra ont i kindbenet också. Jag fattade inte va det var frågan om!! Näsan rann ju hela tiden också.
Sen kom personalchefen och ljög mig rakt upp i ansiktet också och det gjorde ju inte huvudvärken bättre.
Sen när det äntligen var lunch och jag gick ut och möttes av den vita snön så bara stack det i ögonen!!!
Som tur var skulle jag och pappa äta hemma hos mig så jag stannade kvar här hemma. Jag tog två alindrin och gick och la mig. Sen vaknade jag upp vid 5 och då hade värken släppt. Var fortfarande lite tung huvudet och näsan den fortsatte att rinna. Sen på kvällen fick jag besök av Tobias. Vi fikade lite och pratade om en massa konstiga saker. Vi kom fram till att min soffa är overklig och att man inte kan ha par i spader. Ibland är man inte så smart. Trevligt hade vi i alla fall. Alltid trevligt när man får oväntat besök:)

I torsdags så kollade jag lite på internet och kom fram till att det var något med mina bihålor som spökade.
Sökte på bihålsinflamation och symptomen var Du kan få värk i kinderna, kring ögonen, i pannan eller i tänderna i överkäken. Det stod också att man fick det om man hade varit förkyld i några veckor. Och jag har varit förkyld till och från i 2 månader. Så jag gick till apoteket och pratade med dom och dom sa att det formodligen var bihålorna men tanke på var jag fick värken. Pannan, ögonen och kinderna hänger tydligen ihop med bihålorna eller nåt sånt. Så jag köpte nässpray och Sinova som jag ska ta 3 gånger per dag.

När jag var liten och jag var sjuk så brukade jag alltid kolla på en fars som hette Är du inte riktigt fisk? med Janne Carlsson, Kjell Bergqvist, Johannes Brost, Mona Seilitz. Det var min bästa film under hela min uppväxt. Kollde alltid på den när jag var sjuk eller om jag var ensam hemma.
Så nu när jag blev sjuk så blev jag sugen på att kolla på en fars. Först ut blev hotelliggaren:)





Det var ett par år sen jag såg den sist så det var riktigt kul att se den igen...man kan inte göra annat än att skratta. Såna här filmer piggar alltid upp mig när jag är sjuk!
Sen kollade jag på en fars som jag aldrig hade sett innan som hetter Oj då, en till! med Björn Gustafson, Meg Westergren, Kent Andersson, Suzanne Ernrup, Ulf Brunnberg. Det var lite taskig bildkvalite men den var också riktigt rolig. Idag ska jag kolla på en till fars som jag aldrig ha sett innan som heter Kuta och kör!
Hoppas att den är lika bra som dom andra två! Så nu ska jag bara lägga mig i soffan och ta det lugnt!

Inga kommentarer: