tisdag 5 januari 2010


Idag på morgonen när Wilma åt en kola så tappade hon en tand. Hon la den genast i ett glas med vatten.


Jag har varit väldigt trött och hängig senaste tiden. Har jobbat jätte mycket så jag har väl inte hunnit känna efter hur jag har mått och nu när jag har varit ledig ett tag så har jag blivit som en zombi. Jag har inte ork till något och ingen anergi alls. Hade körtelfeber för några månader sen och man kan vara trött och hängig väldigt lång tid efter sjukdomen. Den senste tiden har jag nog jobbat lite för mycket. Mamma sa att jag skulle köpa Chi San som hon hade hört var bra. Man ska ta den 1 - 2 gånger om dagen. Jag började ta den igår. Det var det vidrigaste som jag någonsin hade smakat. Fyyy. Man måste ju äta 100 kg godis efter för att smaken ska försvinan ur munnen. Så idag på morgonen när jag skulle ta den igen så försökte jag blanda det med lite yoggi. Men det gick ju inte äta upp.


Så jag fick dricka det som en snaps...Om man höll för näsan så kände man ju inte hur äckligt det luktade i alla fall. Barnen trummade och räknade ner från 10. Jag fixade det!! Fick en godis som belöning. Ush vet inte hur jag ska klara av att ta den här skiten. Är nog hellre trött än att behöva dricka något som man nästan spyr av. Har tvingat mamma att smaka på skiten som hon tvingar i mig och det har hon lovat att hon ska göra!


Under tiden som jag tvingade i mig Chi San så kom tandfén på besök. När vi kollade i glaset så hade tanden förvandlats till två guld pengar. På min tid fick man bara en guld peng...men nu får man en guld peng för framtänderna och två för hörntänderna.


Barnen skulle fortsätta sjunga idag med. Det ska bli skönt att slippa höra poker face på ett tag:):)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! När man var liten fick man ju alltid bara 1 peng när man hade tappat tänderna. Fuskigt :( hehe..

Veronicas bakblogg sa...

Jaaa det är himla fuskigt!!

Andreas sa...

ja, jag vill också ha 2!!! kan man få det i efterhand tror du?
Det kanske är inflationen som har spelat in?

Låter inget vidare den där drycken!