fredag 29 januari 2010

Pulka åkning i Trolleberget

Så här såg man ut efter man hade åkt i backen!! Det var så mycket lös snö som flög upp i ansiktet hela tiden. Hon såg ut som en snögubbe när vi var nere men innan jag hann och få upp kameran så hann det mesta smälta bort.

Backen var väldigt brant!! Det syns inte på bilden men man var nästan lite rädd innan man började åka.
Man var tvungen att blunda hela vägen för att inte få snö i ansiktet så man hade ingen kolla på nåt när man åkte. Sen när man var nere så kunde man inget annat än att skratta....för det första såg man ju ut som en snögubbe när man var framme och för det andra fick man en kick när man åkte..:)

Snön yrde

Här kommer Tilde i full fart!

Man var som sagt välidgt blöt i ansiktet efter att ha åkt i backen!

Jag och Rebecka:)

Barnen skulle täcka Rebecka snö

Skulle till mamma och pappa och äta efter jobbet så jag körde hem Rebecka eftersom jag ändå skulle åt det hållet. Vi tyckte att det var så fint väder så vi ville hitta på nåt. Så kom vi på att vi skulle åka pulka med våra syskonbarn. Men hennes syskonbarn kunde inte så det blev bara mina. Vi bestämde oss för att åka i Trollebeget eftersom det var närmast att gå dit. Hade aldrig åkt där innan så jag visste inte hur backen var. Sen när vi kom dit så upptäckte vi att backen var väldigt brant. Vågade inte åka först för jag var rädd att slå ihjäl mig. Först åkte Wilma och sen Rebecka....och det såg livsfarligt ut när dom åkte. Rebeckas mössa flög av när hon åkte..haha. Sen var det då min tur. Var nervös på riktigt när jag skulle åka. Herre gud!! man bara flög ner typ..se var det ett gupp i mitten, så jag flög upp och landade på kanten på pulkan och sen tillslut så flög jag av från pulkan....jag skrattade som bara den när jag låg där i snön...man fick en sån kick av att åka ner. Sen att jag hade riktigt ont i rumpan och låret tänkte man ju inte på då...kändes mer dagen efter.
Hade ju inte världens bästa skor på mig heller, så jag ramlade hela tiden. En gång stod jag och Rebecka helt stilla och pratade. Sen bara flög mina ben bakåt så jag ramlade framåt. Hann inte ens reagera innan jag låg på backen. Hann inte ens ta emot mig med händerna för det gick så himla fort. Rebecka skrattade ju ihjäl sig typ..hahah Det var en väldigt rolig eftermiddag med en massa skratt!!! Sen gick vi hem till mamma och värmde oss vis deras kamin....alla var helt utslagna!



En film när Rebecka, Tilde, Wilma och Fanny åker.

Inga kommentarer: