söndag 24 januari 2010

Mitt nya liv börjar imon!

För exakt en vecka sen så sa jag till mig själv att jag skulle börja ett nytt liv. Inte äta så mycket onyttigt hela tiden!!!
Denna veckan gick ju väldigt dåligt!! I måndags drack jag chokladmjölk..sååå onödigt!! I tisdags var det fika på jobbet, onsdags blev jag sjuk och så fikade jag med Tobias, Sen gick det bara utför resten av veckan.
När man blir sjuk så tycker jag att man ska få unna sig lite gott! Det tyckte Rebecka och Emelie också att man fick och då kändes det mer okej hahaha.
Man kan få unna sig chips eller godis EN dag i veckan. Men inte hela helgen och sen äta upp det som blir över på vardagarna. Jag får väl helt enkelt slänga om det blir massa onyttigt över sen helgen. Annars kan inte jag hålla fingrarna i styr! Nu ska jag bli mer hård mot mig själv!!
Jag och Jennie har ju varandra som tur är..så vi pushar ju på varanda när det gäller träningen.
Har gått upp så himla mycket sen jag hade körtelfeber och sen över jul också. Tar jag inte tag i det nu kommer det ju bara bli ännu värre. Ska verkligen försöka att äta nyttigare och sånt. Träna är ju inga problem för det har jag gjort så länge.
Sen ska jag köpa mig en crosstrainer också som jag ska springa på några gånger i veckan.
Sen ska jag sluta att ge kroppen en sockerkick varje morgon som jag alltid gör. Det är ju verkligen inte bra att göra det. Älskar verkligen yoggi men det är ju tyvärr mycket socker i dom goda. Så nu har jag köpt den naturella yoggin istället. Det är ju bara att blanda med lite blåbär och banan så blir ju den god också. Sen innehåller den naturella yoggin mycket mera vitaminer och sånt också.
Sen ska jag börja äta mer grönsaker också. De kommer bli det svåraste för mig. Men jag ska ge allt jag kan för att gå ner det som jag har gått upp!

Jag tror på mig och Jennie!! We are in it to win it!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

YES in it to win it!!! Våran slogan.. hehe.Men nu faaan ska vi fixa detta.. Tro och vet att vi kommer och klara det galant!!!

Veronicas bakblogg sa...

Våran slogan ja..hahaha...ja det kommer vi..men våran starka vilja så går allt!!! :)

Innapingpong sa...

Va duktigt ! Ett tips just med grönsaker - kör t.ex tomat, zuccini, paprika, lök, purjolök i ugnen med lite olja o nån krydda du gillar, smaskens!