måndag 15 februari 2010

Alla hjärtans dag

Detta året så firade jag alla hjärtan dag med min systerdotter Wilma. Vi bakade kladdkaka som vi bjöd mamma och pappa på...sen var vi hos dom och åt lite. Sen spelade vi mitt nya wii spel :)
Under tiden som jag bakade bröd så klippte Wilma ut bilder från min almanacka från förra året. Hon skulle ha det till sin scrapbook.

                          
Några bilder som Wilma hade klippt ut. Hon skulle göra albumet nu när hon hade lov. Så det ska bli spännande att se hur det blir när det blir klart!

När vi hade bakat klart brödet så satte vi oss ner för att provsmaka och då satte vi på Skönheten och Odjuret som är en helt underbar film. Vi hade bestämt oss för att kolla på en romantisk film och så var vi väldigt överens om att än mer romantiskare film än denna får man leta efter. Den har verkligen ett budskap. Man ska inte luras av ett fult utseende för att den personen kan ändå vara den vackraste på insidan. Skönheten sitter på insidan. Det är en sån himla vacker film. Det spelar ingen roll hur många gånger jag har sett den eller hur gammal jag är så kommer jag nog alltid gråta i slutet. Det är en film som verkligen berör.
Både jag och Wilma satt och grät tillsammans och sa att det är den bästa filmen som någonsin har gjorts!

Inga kommentarer: