söndag 28 februari 2010

Dans till Zekes

I fredags var det dans till Zekes i Tranås. Det var jag, Jennie, Emma och Johanna som skulle åka dit. Emma och Johanna kom med tåget vid halv 6 tiden. Vi skulle åka vid 8 så vi hade ju gott om tid på oss att göra oss iordning. Men oj vad stressigt det blev i slutet. Det var bara Jennie som visste vad hon skulle ha på sig. Vi andra bytte om ett antal gånger innan vi kunde bestämma oss. 
Sen dom fixade ventilationen i min lägenhet så har det blivit jätte kallt i min och min grannes lägenhet. Så hon hade ringt securitas. Vet inte riktigt varför hon hade ringt dom men vi skulle i alla fall vänta med att åka tills han hade varit här. Jag åkte upp och hämtade gpsen hos mamma och pappa. Utan den hittar jag ju ingen stans.
Sen när jag kom tillbaka så hade han kommit. Det var tre väldigt glada tjejer som stog inne i min lägenhet och pratade med killen från securitas. Sen pratde jag lite med han och berättade vad som var fel och så.. sen åkte han. Han var ju sååååå snygg sa dom när han hade gått. Inte riktigt min stil kanske...haha.
Då var klockan 9...en timme efter i tidsplaneringen.
Det var väldigt jobbigt att köra eftersom det var sån himla dimma. Men vi kom fram till slut.
Det var inte alls så många unga killar som det var förra gången som vi var i Tranås:(
Men men. Tog första dansen med Tobias. Han blir man alltid glad att dansa med. :)
Sen kom en som hette Joakim som jag hade dansat med när jag var där förra gången och bjöd upp mig.
Så sa han att jag var tjejen med dom 3 V:na.... Väldigt Vacker och så hette jag Veronica. Hahahhahaha.
Sen när vi hade dansat klart så höll han kvar mig..men så kom Jennie som tur var. Så var han tvungen att lägga till att jag var så vacker innan han gick. 
Emma och Johanna var mest inne på discogolvet så vi gick dit och dansade lite också.
Hade planerat att jag skulle gå fram till Zekes och be dom sjunga för Tobias efter klockan hade slagit 12. För då hade det ju blivit hans födelsedag. Han fyllder ju 20 år så då måste man ju slå på stort. 
Andreas sa att klockan hade blivit över 12.
Så vi grattade Tobias och så dansade han och jag. Försökte styra han lite mot scenen för att han skulle stå där längst fram när dom skulle sjunga. Men han listade nog ut min plan så han ville bara dansa så långt bort från scenen som möjligt. Sen var låten slut och så rusade jag fram till scenen och tog Niklas med mig. Pinsamt att gå fram helt själv.
Så sa jag att dom skulle sjunga "jag mår han leva" för Tobias. Sen gick jag och Niklas fram till Tobias och invänatde att dom skulle börja sjunga.
Sen sa Zekes att innan dom skulle sjunga nästa låt så ville dom gratta Tobias som fyllde 20 år idag. Sen började dom spela för honom och alla sjöng med. Det var riktigt kul...han blev glad för uppvaktningen!!
Sen när dom hade slutat spela så gick jag och Tobias fram till scenen och så tog vi ett idolkort som dom signerade. Sen högst upp skrev jag "grattis Tobias" och gav till han. :)
Sen när vi skulle gå till bilen så ramlade jag i en snövall....haha. Blev en lyckad kväll i alla fall!!
Sen hade jag 2 nattgäster också. Emma och Johanna. Mycket trevligt....dom hjälpte mig att hålla värmen i min lägenhet.

Lite bilder som vi tog innan vi åkte....

 

Inga kommentarer: