söndag 21 februari 2010

Crosstrainer

I tisdags var jag och pappa och köpte en varsin crosstrainer. Vi var och kolalde på både stadium och inter sport. men vi kom fram till att den dyraste på inter sport var den bästa. Det är väl självklart att den dyraste ska vara den bästa. Men när man ändå ska köpa en träningsmaskin så får man ju slå på stort och unna sig det bästa!!! Sen när vi kom hem och skulle bära in den i min lägenhet så märkte jag att den vägde BLY!!! Den var as tung. Men vi fick in den till slut. Sen hann inte pappa hjälpa mig att sätta ihop den. Det kan ju inte vara så svårt tänkte jag och skulle försöka sätta ihop den själv. Men när jag kom till ruta 1 så upptäckte jag att detta aldrig skulle gå. Man skulle nämligen skruva dit den grejen längst ner där dom små hjulen sitter. Jag försökte att lyfta upp den och skruva dit den grejen på undersidan. Men jag tappade ju skruvarna eller så höll jag den lite fel så skruvarna inte gick in i hålet. Blev bara mer och mer arg på att det inte gick upp. Man blir så arg när man inte klarar av saker själv. Men sen kom pappa förbi och skulle kolla hur långt jag hade kommit. Han bara skrattade och frågade varför jag inte hade kommit längre. Men sen hjälpte han mig att sätta ihop den :) Så på morgonen efter så sprang jag i 20 min innan jag gick till jobbet. Sån bra start på dagen!!! Sen sprang jag 20 min till på gymmet och körde ett hårt styrkepass i gymmet med Jennie. Så jag kände mig riktigt duktig. Ska börja med att springa varanan morgon...lika bra att börja lugnt.
Sen när jag kom hem från gymmet och hade duschat så kom Tobias och Daniel. Det var ju kul att dom skrev att dom skulle komma. Så jag fick ju öppna i morgonrocken. Pinsamt!!! Dom hade med sig fika så jag var lite onyttig på kvällen. Sen kom Mattias också :) Han läser jägar examen här. Så vi hade jätte trevligt och satt och pratade länge. Kul att fortfarande kunna träffa dom fast det är slut mellan mig och Andreas. Men det kändes ju lite konstigt att hans två bröder och kompis var här utan honom. Men ändå kul att man kan hålla kontakten. För dom är så roliga att umgås med :)

Här är min nya träningskompis...den används flitit än så länge i alla fall.
Så nu kanske man snart blir nöjd med sin kropp :) 

Inga kommentarer: