lördag 13 februari 2010

Vilken fredag!!!

Igår skulle jag och Jennie åka till Tranås och dansa till Black Jack :)

Jennie skulle komma och hämta mig vid 8 tiden så jag fick ladda upp lite för mig själv. Hade bestämt innan att jag inte skulle dricka men sen råkade jag hitta en cider som bara stod och väntade på mig i kylskåpet...man brukar ju alltid ha lite roligare när man har druckit och sen var det ju första gången som jag skulle ut som singel så jag var rädd att det skulle bli lite jobbigt. Jag spelade låten torparrock med Sven-Ingvars typ 100 gånger, sminkade mig och målade naglarna och humöret var på topp :)

Sen kom Jennie, Mathias och Gustav och hämtade mig. Vi skulle släppa av herrarna på vägen..riktigt kul att se Gustav efter så lång tid. :) Sen fortsatte resan mot Tranås. GPSen var förinställd på Tranås så det var bara att starta den. Det gick så himla smidigt och vi hittade dit utan några problem. När vi kom fram till parkeringen så var det rätt trångt. Så vi tyckte att det smidigaste sättet skulle vara att backa in bilen för att vi skulle komma ut smidigt. Men då körde jennie in rakt först men sen skulle hon backa ut och sen backa in. Allt blev helt rörigt och det kom bilar och människor överallt. Vi stod typ mitt i vägen och Jennie hade panik och jag satt och skrattade ihjäl mig. Jennie sa till mig att vara tyst så hon kunde koncentrera sig. Men det var inte helt lätt. Det stod människor och skrattade åt oss hela tiden typ..så jag kunde inte hålla tillbaka skrattet. Det var as kul..men det blev bra till slut i alla fall :)

När vi kom in så gick det inte lång tid tills vi blev uppbjudna. Var nästan bara unga killar där jag stog inte inte still på många låtar. Kul när det kommer många och bjuder upp :)
Sen när det var paus så fikade vi med Andreas och Tobias och sen gick jag och Jennie in till disco golvet. Vi hittade direkt ett killgäng som vi dansade med. Det fanns ett tomt bord där vi dansade så jag föreslog att nån skulle bjuda på en bordsdans...men dom tyckte att jag skulle göra det istället men det var jag verkligen för nykter för. Men sen dansade en kille på bordet till slut och vi stod runt om och applåderade..hahahaha. Sen tog jag med mig en av dom killarna in till bugg golvet istället. Han kunde minsann lite bugg sa han... jaa "lite" stämde in rätt bra. Det var inte många som var så jätte bra på bugg som jag dansade med igår..men det var himla roligt ändå.

Sista gången som jag dansade med Tobias ramlade vi på dansgolvet. Vi hade precis kommit ner på dansgolvet och då hängde han lite på mig och då ramlade jag bakåt och fick med honom ner i fallet. Men han var snabb upp igen och drog upp mig fort. Hann knappt fatta vad som hände för det gick så fort. Han skulle bara luta sig lite och se om jag orkade hålla emot tror jag att han sa...kommer inte riktigt ihåg. Hoppas att det inte var så många som såg det!!! Vi brukar flumma oss lite när vi dansar..är så kul för han är lika flummig som jag..haha. Vi dansade lite dirty fox på skoj och så såg vi några som gick ner jätte långt och då skulle vi göra lika dant. Vi gick ner så långt vi kunde så vi nästan satt oss ner. Vi gjorde så några gånger och sen kom jag på att det inte borde bli tungt om man gick ner och satte sig på varandras ben och det var det typ inte....låter nog konstigt om man inte vet vad dirty fox är. Men i alla fall så hade Andreas sett det när vi satte oss ner och han tyckte att det såg ut som vi hade trasslat ihop oss..hahahaha...dom andra på dansgolvet fick nog ett gott skratt. Det var en väldigt lyckad dans kväll!!!!!

Direkt när vi kom in bilen så hörde jag att min mobil ringde. Det var Daniel som ville att vi skulle komma och säga hej då... så det gjorde vi och så kom vi på att vi kunde åka efter honom på hemvägen. Så då slapp vi ju starta igång gpsen. Sen kom vi till en väg där Daniel blev säker så han ringde upp ss och frågade om vi skulle mot Ödeshög. Ja, det ska vi nog sa jag. Så då körde vi dit. Sen efter ett tag så stannade vi i en korsning i 10 min och försökte få igång gpsen. Vi fattade inte hur man skulle göra. Men sen fick vi fram beskrivningen hem. Så vi gjorde som gpsen sa och åkte mot Mjölby. Kändes som det var lite fel väg men sa gpsen det så var det väl rätt tänkte vi. Sen när vi hade åkt en bit stannade vi igen. Då kom Daniel på att vi hade ställt in gpsen fel eftersom han hade den i sin bil så hade han kollat lite på inställningarna och då stod den inte på "närmaste väg" utan på "bästa väg" eller nåt. Så det var bara att vända om och åka tillbaka till Tranås igen eftersom vi hade åkt åt helt fel håll. Men nu var vi äntligen på rätt väg!! Vi var väldigt oroliga för Daniel eftersom han vinglade så mycket på vägen. Vi fattade att han var trött. Så dumma vi var att vi inte stannade så jag kunde suttit lite i hans bil och hållt han sällskap..men man är ju alltid efterklok.
Sen var vi framme i Jönköping och där fick vi tillbaka gpsen och så stannade vi på Max och åt.
Sen åkte vi vidare hem....på motorvägen så kom vi bakom en last bil och hans dörr var öppen in till lasten. Vi blev jätte rädda för hans dörr vinglade fram och tillbaka och så var vi rädda att lasten skulle åka ur. Det var massa stora maskiner i den såg vi.

Man ser inte så tydligt men de högra dörren är helt öppen. Vi kom hem efter en väldigt lång resa. Dansen var slut vid ett och sen var vi hemma lite över fyra...det var så himla skönt att lägga sig i en värm och go säng eftersom det är nåt fel i Jennie bil så den blir inte så värm. Så jag frös om benen hela resan. Smällar man får ta när man har klänning.....

Tack alla för en trevlig kväll!!!!

1 kommentar:

Innapingpong sa...

Hihihi - vilken kväll!!!!!!!
Kram på dej :)