fredag 28 maj 2010

Cykeltur med Fredrik

Jag och Fredrik skulle mötas hos mamma och pappa frö vi skulle åka ut det hållet. Mamma och pappa höll på i trädgården när jag kom cyklande. Mamma tyckte att jag såg väldigt elit ut i mina cykelkläder så hon sprang in och hämtade kameran. Är ju pappa upp i dagen på kortet känns det som!
Sen började vi cykla mot Hillerstorp och på vägen dit så låg det en död katt precis jämte vägen :( USH!!
Det var en himla motvind till Hillerstorp. Det var rätt jobbigt. Sen cyklade vi vidare mot Värnamo och dit var det rätt gött väder och inget motvind. Men sen när vi kom till Värnamo så var det som om himlen öppnade sig!!! Det kunde inte regna mer än vad det gjorde!!! Vattendroppar gör väldigt ont att få mot kroppen när man cyklar. Så det kändes som att nån kastade en massa nålar emot mig hela tiden. Kunde ju inte ens kolla framåt för då kunde jag inte kolla. Har ju ingen skärm heller på min cykelhjälm som hindrar att man får vatten i ögonen. Det var riktigt jobbigt och jag började överväga att ringa till pappa så han hade kunnat komma och hämta mig. Men vinnarskallen i mig sa åt mig att fortsätta. Sen slutade det att regna men då frös man ju hur mycket som helst istället. För är man blöt så blir vinden extremt kall. Sen kom det en bil som vi mötte och jag fick en våg med vatten över mig! Men efter regn så kommer ju solsken. Sen när vi hade en mil kvar så började det blåsa som bara den igen. Vi hade sån motvind så det kändes som man knappt kom någonstans. Vi var ju rätt trötta i benen också. Dom sista 2 km kändes hur långa som helst!!!
Sen när vi kom hem och Fredrik hjälpte mig att döda spindeln så satt vi vid bordet och vilade. Båda var hur trötta som helst i benen. Vi hade ju faktiskt cyklat 7 mil!!!!
Sen blev jag bjuden på grillat hos mamma och pappa på kvällen. GOTT
Sen kom Fredrik dit med rabarberpaj som dom hade fått över. Första rabarberpajen för i år :)


Inga kommentarer: