söndag 23 maj 2010

Oturs fredag

Var ledig denna fredagen!! Såå himla underbart. Åkte till ica i Vaggeryd för att handla lite. Det var ju sånt kanon väder. Det var hur värmt som helst :) Hade köpt en krusbärsdricka så jag skulle bara dricka lite av den innan jag åkte hem. Då sprutade typ en fjärdedel av innehållet ut på mig. Hela armen och benet blev helt grönt av drickan. Kul att man hade vita byxor på sig och att jag redan hade börjat tvätta vittvätten.
Sen på vägen hem fick jag tvärbromsa för en bil. Då hörde jag att en påse ramlade fram på golvet.
Kunde sätta allt jag ägde på att det var påsen med äggen. Det var det ju så klart också!! Så det gick sönder några ägg!!
När jag kom hem så kände jag bara att jag ville ut så jag gick till skolan och dagiset och hämtade två små tjejer!! Tilde var gul i hela ansiktet så jag frågade henne vad hon hade gjort. Då hade dom lekt att hon hade en sjukdom så hon hade gnidit in hela ansiktet med maskrosor!!!

Sen skulle jag hem och ta ut tvätten. Då hade vittvätten inte ens startat. Då passade jag ju på att lägga i mina vita byxor. Men sen såg jag att den inte startade nu heller. Typiskt att den skulle gå sönder nu!!
Sen gjorde jag mig iordning för kvällen. Skulle till Jönköping och festa lite.
Sen när jag var klar så gick jag till stationen. När jag kom fram så stog det att tåget var några minuter försenat. Så jag stod där och väntade. Sen såg jag en tjej med en systembolags påse. Då kom jag på att jag hade glömt min påse hemma. Fick springa hem och hämta den fort som bara den. Sen fick jag ändå stå nån minut och vänta. Snacka om tur att tåget var lite försenat :)
När jag kom fram sen så mötte Johan upp mig på stationen. Så åkte vi till Marcus och Sara. Där satt vi och förfestade lite. Sen åkte vi vidare till ekhagen.

Jag och Johan tyckte att det var lite värmt där inne så vi gick ut på gården och där fanns en lekpark.
Så jag började rida på nån älg och det tog Johan kort på...pinsamt
Sen åkte vi vidare in till stan. Åt lite på Mcdonalds för att sen gå vidare till piren. Johan plockade en fin ros till mig under tiden som vi gick!
Var en väldigt trevlig kväll :)

Min fina blomma :)
  

Inga kommentarer: