torsdag 13 maj 2010

Vår ruset!!!

Jag, Jennie och Rebecka skulle in till Jönköping och spring vår ruset. Vi skulle bara göra lite ärenden på solåsen först. Jag skulle köpa mig en cykel hjälm och Rebecka skulle köpa lite flyttkartonger och annat.
När vi kom in på sportson så hittade vi inte alls så många cykelhjälmar. Men då kom det fram en rätt söt kille och frågade om vi ville ha hjälp. Då fanns det tydligen en massa hjälmar bakom en pressening för dom höll på att ändra om lite i butiken. Så tog han fram och visade några. Då frågade jag om han inte hade någon rosa hjälm eftersom det är min favorit färg. Det hade han och så skulle jag prova den. Så skulle jag ju knäppa den och se så den passade ordentligt. Men det gick typ inte!!! Kunde inte knäppa den själv så han undrade om jag ville ha hjälp. Kände mig som ett litet barn typ. Så jag skojade nåt om att ajg kände mig som det och han skämtade med och skrattade. Han kunde inte heller knäppa hjälmen som tur var...haha. Det var nåt fel på den. Men den hjälmen blev det i alla fall..fast en som funkade då.
Sen mötte vi Rebecka vid bilen och kartongerna som hon hade köpt var as stora. Så vi fick ju inte plats med dom i bagaget. Så dom fick vi ha i baksätet och rebecka fick typ sitta och luta huvudet mot fönstret om hon skulle få plats. Lite farligt.

Här är lite kort efter att vi hade gått i mål!


25 min sprang vi på :)
Våra fina medaljer!!
Blev lite kyligt när vi satt och hade picknick

Jennie var stolt över sin medalj!!

Potatissallad och mini korvar...gott :)




Inga kommentarer: