söndag 16 maj 2010

Förra söndagen när vi var ute och cyklade var det jätte kallt och så regnade det. Men är det söndag så är det!! Men man var riktigt kall innan man fick upp värmen. Fredrik hade valt runda. Så vi skulle cykla ut till Vrigstadvägen och sen vidare till Hook och sen Vaggeryd och hem. Det var inte alls många uppförsbackar på denna rundan sa Fredrik. Det kändes som det BARA var uppför ända till vrigstadvägen!! Jag och Jennie kan ju inte stå upp och cykla i uppförsbackarna heller så vi får ju sitta ner hela tiden och det är ju typ dubbelt så jobbigt att sitta ner än att stå upp. Vi försökte att stå upp en gång men det blev så himla vingligt så det var bara att sätta sig ner igen. Sen när vi var vid undergången mellan Vaggeryd och Skillingaryd mötte vi en cyklist. Jennie höll på att krocka med honom och jag var rädd att hon skulle köra in i mig. Det hade kunnat bli världens smäll i tunneln. Men vi klarade oss! Sen när jag kom hem så slängde jag mig i duschen för man var som en isbit. Det bara brände på hela kroppen, så jag fick typ duscha i kallvatten först eftersom man var så nerkyld. Sen blev det inte så mycket gjort under dagen...man blir väldigt trött av att cykla!!

Inga kommentarer: