söndag 16 maj 2010

Denna veckan var det kort vecka :) Bara 3 dagar med jobb!!!
I måndags så var det ju truckutbildning igen...det var ingen som vågade köra jobbets bil denna gången heller så det blev jag som fick köra denna gången också. Men passaten är faktiskt väldigt go att köra måste jag säga!! Somnade i alla fall inte denna gången på utbildningen för vi satt inte bara och lyssnade. Vi fick gå runt och kolla lite hur fabriken i Hillerstorp såg ut. Fattar inte varför jag blir så super trött när jag sitter och lyssnar. Var samma sak när vi var på hjärt och lungräddning förra veckan. Då satt jag med och halv sov. Det är skit svårt att hålla sig vaken. Fast dom pratar om intressanta saker så är det lögn att hålla uppe dom tunga ögonlocken!! Får väl snart överväga att börja dricka kaffe!!

I onsdags var det är helt störd dag på jobbet. Kanske inte ska berätta om allt här. Men vissa människor är så tröga. Man kan ju tycka att man borde se skillnad på en mutter som är snegängad och en som inte är det. Men tydligen så är det väldigt svårt. Jag fick i alla fall sitta och sortera hela dagen för att en person inte hade lyssnat på mig och gjort det som jag sa!! Kan inte fatta hur man kan vara så slarvig och inte bry som om konsekvenserna!!!! Men men...vi andra hade rätt kul i alla fall. När jag kom hem hade jag sån spännings huvudvärk för det tar på krafterna och sitta och kolla jätte noga på varje bit och se om den snurrar rakt eller inte. I slutet började jag till och med se suddigt!!!

Vi hade väldigt kul på gymmet också!!! Vi körde armar, bröst, axlar och skuldra. Sen tyckte jag att vi skulle testa en ny maskin som man tränade axlarna i. Eftersom vi inte hade kört den innan så visste vi inte vad vi skulle börja på för vikt. Men jag tyckte att jag hittade en vikt som kändes lagom att börja med. När vi hade gjort några så upptäckte vi att det var lite väl tungt men vi fortsatte ändå. Sen höjde vi en gång. Det var riktigt tungt och så var vi lite flummiga också. Man ska lyfta maskinen rakt upp. Jennie slet eftersom det var så tungt. Sen sa jag nåt kul som vi skrattade åt. Då sa Jennie till mig "Var seriös nu så jag kan få upp den".
Guuud va vi skrattade sen....gick ju knappast vara seriös efter det!!

I torsdags så styrketränade vi också.  Vi körde ben, mage och rygg. Vi körde extra mycket med magen idag. Man kan spänna fast lite vikter på benen när man kör vissa magövningar. Men efter att ha kört lite så tyckte vi att vi behövde ha det lite tyngre så vi spände fast en kilos hantlar i vikterna som vi redan hade på benen. Det blev faktiskt en himla skillnad fast det bara var ett kilo tyngre på varje ben. Vi körde på riktigt bra faktiskt!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om vi fortsätter som vi gör nu så borde vi ju få MAGrutor snart ;) hihih

Veronicas bakblogg sa...

Jaaa det borde vi ju få!!!!