måndag 31 maj 2010

Lite uppdatering från förra veckan!!

Måndag: Sista dagen på truckutbildningen...väldigt skönt att få komma hem lite tidigare på måndagarna nu. Nu har jag bara uppskrivning och uppkörning kvar!

Tisdag: Var en helt vanlig dag på jobbet. En väldigt smart människa somnade när hon satt och borrade. Inte särskilt smart men blir man förvånad. Räknar ner dagarna!!!!!
Tränade core och yoga som vanligt :)

Onsdag: Ska ju övningsköra lite med trucken nu innan uppkörningen. Så pappa sa till mig att jag skulle lyfta upp alla pallarna i pallstället. Det var inte helt lätt eftersom dom stod helt huller om buller. Så jag fick börja med att flytta runt alla pallarna innan jag kunde börja ställa upp dom i stället. Jag är ju väldigt ovan så jag råkade köra fast mellan två pallar och kom inte loss. Men Linda var snäll och hjälpte mig!
Det tog tid men tillslut så hade jag faktiskt fått upp alla pallarna!! Fick lite hjälp av Inger också så jag inte körde emot pallstället med pallen. Sen höll jag på att ramla av en gång när jag råkade svänga för häftigt.
Inte helt lätt att köra truck men det är väldigt kul och jag vill verkligen bli bättre!!
Hade lite deppdag också. Det är lite svårt att förstå sig på killar ibland!!
Men Rebecka lyckades få mig på väldigt bra humör. Skulle haft fest den 5e Juni men det var så måndag som inte kunde så jag bestämde mig för att skita i det. Då ville Rebecka fira mig på lördagen i alla fall. Så vi ska ha KALAS LÖRDAG den 5e :) Vi ska äta en massa godis och göra världens godaste tårta!!
Sen ska vi kolla på alla avsnitt ur Saltkråkan!!!!! :)




Styrketränade armar, bröst, axlar och skuldra idag.

Torsdag: Idag skulle jag och Jennie ut och cykla. Hade varit rätt fint väder under dagen. men när jag hade slutat och kom ut så märkte jag att det regnade ute. JIPPI tänkte både jag och Jennie.
Men det var bara att ta på sig cykelkläderna och ge sig ut. Det duggade bara lite när vi började cykla och sen slutade det helt. Vi cyklade Tofteryd-Fastorp-Sverarum-Hook-Vaggeryd-Hem.
När vi var mellan fastorp och Sverarum började solen skina och det blev rätt fint väder. Men sen när vi kom en bit efter Hook så kom regnskuren. Det regnade så mycket så jag inte kunde se nåt. Men denna gången hade jag långärmat på mig så regndropparna stacks inte i alla fall. Sen slutade det regna när i var i Vaggeryd men då var vi ju helt dyngsura. Det blir ju så himla kallt när man cyklar och är blöt. Frös nästan ihjäl kändes det som!!! När vi nästan var i Skillingaryd så började vi sjunga en massa sommarsånger. Kändes faktiskt som att vi blev en aning värmare faktiskt. När jag kom hem så var det bara att slänga sig i duschen direkt för att få upp värmen i kroppen igen!!!

Inga kommentarer: