söndag 17 oktober 2010

Åminnebruk

Igår var jag, Johan, Tilde och Fanny på Åminnebruk. Det har varit julmarknad där i helgen. Var där förra året också så jag ville absolut inte missa det i år fast jag inte kände mig så pigg.
 Tilde och Fanny utanför bruket. Barnen köpte godis för sina pengar.

Jag köpte mintchoklad fudge eftersom jag inte kände vad dom andra smakade. Mitt luktsinne och smaksinne har försvunnit nu när jag är sjuk. Så mintchokladen var den enda som jag kände smaken på. Sen köpte jag glögg och julmust också! Johan köpte glögg och nån korv.

Sen åkte vi till city gross innan vi åkte hem och där köpte vi en himla massa. När vi var där inne så såg Tilde nåt hon ville ha så då fick hon och Johan gå ut och hämta hennes plånbok eftersom hon hade glömt den i bilen. Hon köpte tuschpennor, suddgummi och en sån där snöglob eller vad det heter. Dom hade ju julgrejer redan i affären så det var mysigt att gå och titta på. Lääängtar så till julen nu!!!
Igår kväll så orkade jag aldrig gå ut. Var inte så pigg så jag fick stanna hemma. Orkade inte ens åka upp till mamma och pappa och äta kvällsmat där. Var så himla trött och hade så fruktansvärt ont i halsen. Svider som bara den när man bara dricker lite vatten. Mamma har sagt åt mig att jag ska dricka varma drycker så jag köpte lite blåbärssoppa. Gott med varmt fast det smakar ju typ inget. Mamma tvingade i mig varmt vatten med honung i och jag hatar verkligen honung men jag kände ju inte vad det smakade så det gick ju dricka det!

Idag skulle jag tvättat men jag har inte varit alls pigg idag så jag har inte orkat tvätta. Mat har jag inte heller orkat göra. Men hur kul är det att äta mat som inte smakar nåt. Jag längtar verkligen tills jag börjar känna smaker igen. Man tar ju för givet att man ska känna lukt och smak. Ush jag lider verkligen med dom som inte har dom två sinnena. Livet känns så grått när man inte känner hur gott choklad smakar eller hur gott det luktar när man tar ut nåt nybakat ur ugnen. Hoppas att jag blir frisk snart!!! 

Inga kommentarer: