lördag 23 oktober 2010

Marzipan och choklad

Igår när Johan kom så hade han med sig figurmarsipan som han hade beställt genom sitt jobb. Såå roligt att få göra marsipanfigurer med riktig figurmarsipan till jul.Både jag och syskonbarnen ser verkligen fram emot det
Det finns inget roligare än att sitta och lyssna på julmusik och göra grisar och tomtar i marsipan. Har marsipanverktyg också så det blir lite lättare att göra lite snyggare figurer. Köpte ju alltid med mig marsipan från skolan innan men nu har jag ju inte kunnat det på några år. Så det ska bli riktigt kul att få göra detta tillsammans med syskonbarnen :)

 

Lite bilder ifrån när vi gjorde marsipanfigurer för två år sen.

Här är chokladen "vinter vit". Chokladen har tyvärr inte anlänt till affärerna här hemma men i Ullared hade Jennie hittat den så hon köpte två stycken till mig :) Jätte god var den. Älskar vit choklad!
Gillar du vitchoklad tycker jag absolut att du ska provsmaka den :)

Inga kommentarer: