torsdag 14 oktober 2010

Snart blir det Stockholm igen :)

Den 3e december är det dax för mig och Jennie att åka upp till Stockholm igen!! Vi ska gå på The Christmas Show i Globen. Ska bli väldigt roligt!! Har aldrig varit på någon konsert i globen innan. Sen är det ju förstås världens bästa LENA PHILIPSSON som ska vara med. Det går ju liksom inte att missa!!!

Har redan börjat längta!! Tänk var mysigt att gå och julhandla i Stockholm när julskyltningen är i fullgång!!
Massa lampor överallt som lyser upp hela staden och NKs julskylning som vara väldigt fin. Det ska bli väldigt kul att se. I en handelsbok jag hade så var det typ ett helt kapitel om bara NKs julskyltning så det ska verkligen bli kul att få se. Sen ska jag ju såklart frossa i deras choklad också!! För på julen får man faktiskt äta hur mycket godis och kolor som helst :)
Tycker att alla chokladälskare skulle unna sig lite finare och dyrare choklad ibland. För det är vi VÄRDA!!

Det ska i alla fall bli skönt att slippa springa en mil när vi kommer dit. För det har jag gjort dom senaste tre gångerna som jag har varit i Stockholm. Det räcker ju att man sliter ut fötterna genom att gå på stan och shoppa :)
Här är vi precis innan starten!! Det känns som jag alltid har nåt handikapp när jag springer tjejmilen. Första året var jag tok förkyld. Andra året satte jag rumpan i en nässelbuske när jag skulle kissa. Det sved till rätt bra! Och nu tredje året så har jag lyckats få en spricka i revbenet. Så varje andetag gör ont och man kan inte vara rak i ryggen. Ush det vill jag aldrig göra om! Nu fattar jag inte hur jag kunde springa när jag hade så ont i revbenet men jag har ju sån himla vinnarskalle så ge upp går ju bara inte!!

Sen när jag kom hem sent på kvällen med bussen. Så där lagom sliten efter en hel helg i Stockholm med både shopping och löpning så väntade detta på mig vid dörren!!
Mamma och pappa hade hängt dit rosor på min dörr. Då kan man ju inte annat än bli värm i hjärtat :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha.. Shiit va roligt vi ska ha det i stlhm i dec :) Men herreguud vilket kort!! haha... Din otur borde ju vända ngn gång tkr man.. Det kanske va tredje gången gillt nu med förhinder på tjejmilen.. Nästa år springer du nog utan ngn smärta!!

Veronicas bakblogg sa...

Hahahaha..Jaa man kan ju hoppas det!!
Snyggt kort ja..det andra jag hade var ännu "snyggare"