tisdag 12 oktober 2010

Ljudböcker

Ett tag så lyssnade jag på en massa ljudböcker på jobbet och för ett litet tag sen kände jag att jag vilje börja lyssna på det igen. Tiden går ju väldigt mycket fortare om man lyssnar på en spännande ljudbok än om man bara lyssnar på rix fm eller p3. Så jag sökte lite på internet på lite topplistor på ljudböcker och då kom författaren Viveca Sten upp. Hon hade skrivit tre kriminalromaner som utspelade sig i Stockholms skärgård.


 Den första boken "I de lugnaste vatten" var helt klart den bästa. I slutet var det så himla spännande så jag hade tuppaskinn i en timme när jag satt och jobbade. Var helt inne i boken!! Sen hade jag en halv timme kvar på boken när jag slutade jobbet så jag var ju bara tvungen att lyssna klart på den. Kunde verklugen inet hålla mig till nästa dag.
Så denna boken kan jag verkligen rekommendera! Sen är det ju kul att följa personerna i dom andra två böckerna också! Fast denna var helt klart bäst!








Den andra boken "I den innersta kretsen" var lite halv seg ibland men ändå läsvärd tycker jag. Väldigt kul sätt att fördriva tiden på när man jobbar!










"I grunden utan skuld" är hennes tredje och senaste bok. Denna boken var man verkligen också helt uppslukad av som man var i den första. Sen fick man följa med en kille från förr i tiden också och sen vävdes berättelsen ihop. Det var väldigt rörande och man blev nästan arg på riktigt när man läste om hur pojken blev behandlad av sin pappa. Man blev verkligen berörd och det var svårt att sluta lyssna när man gick hem för dagen. Hade ca 3 timmar kvar att lyssna på boken när jag gick hem på fredagen och det gick liksom inte att släppa boken. Tänkte hela tiden för hur det skulle gå för dom i boken och sen slutade den väldigt spännande så nu längtar jag verkligen tills hon släpper en ny bok. Hoppas det blir snart!!!

Så vill du ha något spännande att läsa så kan jag värmt rekommendera dessa böcker! 

Inga kommentarer: