fredag 12 november 2010

Besök på Husqvarna

Igår vid 12 tiden så åkte jag och några till från jobbet till husqvarnas fabrik. Vi var ca 10 stycken så jag var en av dom utvalda. Men det var intressent och se hur det såg ut där.
Blev väldigt förvånad över att det var så himla stort!! Det var flera olika byggnader och flera våningar på varje byggnad. Vi var inne där dom gjorde motorsågar. Det var kul att se hela vägen i produktionen från den första lilla biten till en färdig produkt.

Sen var det dax för fika och då kom resten av mina jobbarkompisar. Tog en chokladmuffins. Såå gott, ibland får man unna sig lite på en torsdag också! Sen satt vi och lyssnade på information om husqvarna och jag har så svårt att sitta och lyssna när någon står och berättar. Så jag råkade nicka till lite. Sen hade vi en liten bensträckare så jag och Rebecka kände att vi behövde lite mer energi så vi gick och tog en frukt och en till chokladmuffins :)
Sen pratade våran chef om vårat företag och då höll jag mig vaken i alla fall.

Sen gick vi till husqvarnas fabriks museum.
Det var väldigt intressant att kolla på hur den första symaskinen såg ut och den första mikron och sånt.
Jag och Rebecka såg en väldigt snygg gammal motorcykel som hade 3 hjul. Det var som en trehjuling. Det man satt på var som ett säte typ. Det såg väldigt bekvämt ut. Den hette invalido. Jag och Rebecka hade väldigt roligt. Sen såg vi en motorcykel som hade en kappsäck där bak och en annan som hade en stor låda. Det som var mest intressant var ju att kolla på alla gamla hushållsmaskiner.
Den första mikron såg väldigt annorlunda ut.
En mikrovågsugn

Där gick jag och Rebecka och kollade jätte länge och sen märkte vi att alla i våran grupp hade gått ner för en trappa så vi hann inte kolla klart...vi fick springa efter dom andra!!
Sen var det dax för mat och det första jag gör när jag sätter mig är att slå sönder mitt glas!!! Pinsamt värre!!
Maten den var god i alla fall och vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans :)

 

Inga kommentarer: