tisdag 16 november 2010

Tänk att det är julafton om ca en månad. Det är inte klokt vad tiden har gått fort. Det känns som att det är långt kvar till julafton och att man har gott om tid till att köpa julklappar. Sen bara försvinner tiden och då står man där den 23e december och inser att man har en massa julklappar kvar att köpa.
I år ska jag vara ute i god tid med julklapparna och slippa stressa runt på A6 den 23e.

Jag och Wilma har det som en liten tradition att åka in tillsammans den 23e och handla dom sista julklapparna och då hjälper jag Wilma att köpa hennes egna julklappar. Det är väldigt mysigt :)
Sen när vi kommer hem till mig och slår vi in alla julklapparna och sen på kvällen har vi uppesittarkväll med resten av familjen.

Snart är det ju 1a advent också. Det är ju redan nästa vecka och jag känner redan att jag inte kommer hinna att baka klart allt julgodis som jag hade tänkt mig. Hoppas att inget blir misslyckat denna helgen så det inte går någon tid till spill. Hela lördagen kommer att gå åt till att baka pepparkakor. Så jag får baka julgodiset på fredag och söndag. Hoppas barnen vill komma ner och hjälpa mig denna helgen också. Måste hinna baka lite bröd också eftersom det börjar ta slut i frysen. Vill testa på nåt nytt bröd men jag kan inte riktigt bestämma mig.

Köpte denna tidningen i helgen:
Älskar att kolla i bakböcker och tidningar med recept i. Har redan kollat igenom den typ 5 gånger.
Ska testa på ett recept från tidningen nu i helgen tänkte jag :)

Inga kommentarer: