söndag 27 februari 2011

Boda borg

Idag har vi tillbringat hela dagen på boda borg i Sävsjö! Jag och Johan var där med Brissman och Marcus.
Sen var Carro där med några kompisar också.
Först var jag med Johan, Brissman och Marcus...sen var jag och Johan lite själva och det var inte helt lätt att bara var två. Men sen var jag med Carro och hennes två tjejkompisar istället så fick killarna vara för sig själva en liten stund.
Vi gick in i en bana som hette spökrummet eller nåt och det var as läskigt där.
Först fattade vi inte hur man skulle göra så vi stod mest där och tittade runt men sen började det låta konstigt och sen när den röda lampan kom fram och det pep blev vi as rädda så vi skrek och sprang ut.
Sen sa några killkompisar till dom att man skulle ställa klockarna på 12.
Så då gick vi in igen och gjorde det. Sen när klockan stod på 12 så började det låta jätte läskigt och sen började pianot spela av sig själv. Var as läskigt för det var jätte mörkt i rummet också.
Sen började den gröna lampan lysa att vi hade klarat det och då öppnade jag ju dörren och där var det tydligen en spegel men jag såg bara att det var en människa där så jag blir ju as rädd och skriker så högt jag kan.
Då börjar ju dom också skrika så vi springer till den dörren som vi kommer ifrån. Vi skriker hela vägen ut.
Killarna där utanför as garvade ju när vi kom ut och gallskrek. Hade till och med lite tårar i ögonen för blir jag rädd så kommer tårarna as lätt.
Vi kunde ju skratta åt det efteråt. Måste ju sett väldigt roligt ut.

Vi hade riktigt roligt. Var en del banor som man skulle krypa i. Det var inte skönt för knäna.
Mina knän var helt uppskrapade så jag ville inte hänga med när killarna skulle in i krypbanorna hela tiden.
Så jag satt utanför och väntade.
Då såg jag några barn som slet med en bana. Så jag gick fram och frågade om jag skulle följa med och hjälpa till. Hade inte gjort den banan innan men vi klurade ut hur man skulle göra.
Så vi klarade banan!! Men Johan hade ju min stämplingslapp så barnen tyckte att jag skulle sätta en stämpel på handen så jag kunde visa att jag hade klarat den för mina kompisar! Så då gjorde jag ju det såklart.
Var en väldigt trevlig dag fast det ömmar i knäna nu efteråt.
Vi klarade väldigt många banor.

 Min fina Johan :)

 Jag och Johan

 Var väldigt många rum med sånt där uv ljus så skosnörena lystes upp. Tänderna blev också väldigt vita.

Kortet blev lite suddigt. Man skulle förflytta sig i rutorna på golvet efter en tv skärm som visade vilka man skulle stå på.

En läskig gubbe i spökbanan!!

Inga kommentarer: